Podium

We vinden het belangrijk om ervaringen te delen en elkaar te laten zien wat we ontdekt, gemaakt en geleerd hebben. Dat doen we op en rond ons podium. Daar delen, zingen, verbeelden, uiten en presenteren we, bijvoorbeeld tijdens weeksluitingen en slotdagen. Iedereen krijgt een podium, individueel, in duo's, als groep of met de hele school.

Het doel van het podium? Kinderen leren om samen iets voor te bereiden en zichzelf te  presenteren. Daarnaast geeft het podium ruimte aan creativiteit en het ontwikkelen van sociale vaardigheden, en draagt samen vieren bij aan een gevoel van saamhorigheid en een fijne sfeer.

"Tijdens Podiumpret voel je de verbinding tussen leerlingen, leerkrachten en ouders. Kinderen leven er vanuit gezonde spanning naartoe, en ouders doen hun best om erbij te zijn. Iedereen is trots en het is fijn om dat gevoel met elkaar te delen."

Moeder van twee zoons in groep 1 en 2